En vanlig kommentar vi får når vi prater med bedrifter om nettsidene deres er at de ikke fungerer ... eller at nettsider er dyrt... at de ikke er fine.
Ikke fungerer til hva? Dyrt sammenliknet med hva? Ikke fine?
Gir du nettsidene en klart definert jobbeskrivelse og et budsjett - sånn som de ansatte får?
Stiller du krav til hva du skal ha igjen for investeringen?
Når du ikke har definerte forventninger til nettsidene er det vanskelig å måle verdien den skaper.
Ikke fungerer til hva? Dyrt sammenliknet med hva? Ikke fine?
Gir du nettsidene en klart definert jobbeskrivelse og et budsjett - sånn som de ansatte får?
Stiller du krav til hva du skal ha igjen for investeringen?
Når du ikke har definerte forventninger til nettsidene er det vanskelig å måle verdien den skaper.
Joda... nettsiden du har nå forteller kunder om åpningstider, kontaktpersoner, adresse... kanskje gir den informasjon om produkter og tjenester... og den viser referanser andre kunder har gitt.
Alt dette er bra - men nettsiden din skal gjøre utrolig mye mer.
Tror du nettsiden har et større potensial? Tror du andre, konkurrerende bedrifter får mer ut av nettsidene sine?
Uten et tydelig og kvantitativt mål føles nettsidene bortkasta. Du ville aldri ansatt noen til å gjøre ingenting - så hvorfor skal nettsidene gjøre ingenting?
Sett kvalitative og enda viktigere - KVANTITATIVE mål for nettsiden.
Alt dette er bra - men nettsiden din skal gjøre utrolig mye mer.
Tror du nettsiden har et større potensial? Tror du andre, konkurrerende bedrifter får mer ut av nettsidene sine?
Uten et tydelig og kvantitativt mål føles nettsidene bortkasta. Du ville aldri ansatt noen til å gjøre ingenting - så hvorfor skal nettsidene gjøre ingenting?
Sett kvalitative og enda viktigere - KVANTITATIVE mål for nettsiden.
Vår nettside skal levere 50 kvalifiserte potensielle kunder hver måned, som skal gi 10 møter. Nettsiden skal informere besøkende om fordelene våre produkter og tjenester gir og tydelig forklare hvorfor vi er bedre enn våre konkurrenter.
Så spør deg dette: har du kjøpt eller utvikla en nettside som ikke gjør annet enn å gi potensielle kunder et minimum av det de forventer?
Når du snakker med en potensiell leverandør om nye nettsider, går fort praten over til pixler, bilder og farger.
Design og brukergrensesnitt er viktig - men bare etter at du har satt nettsida i gang med det den skal gjøre... enten det er å kvalifisere eller fange interessen hos fremtidige kunder, spre kunnskap om det du driver med... eller gi deg en e-postadresse som kan fører fremtidige kunder nedover i salgstrakten med salgs- og markedsautomatisering.
Ikke bygg nettsider for å erstatte personen i resepsjonen... lag nettsider som konverterer potensielle kunder til betalende kunder. Først når det er på plass kan du jobbe med å gjøre den skinnende og pen (men bare hvis det øker sannsynligheten for at målene dine nås...)
Når du snakker med en potensiell leverandør om nye nettsider, går fort praten over til pixler, bilder og farger.
Design og brukergrensesnitt er viktig - men bare etter at du har satt nettsida i gang med det den skal gjøre... enten det er å kvalifisere eller fange interessen hos fremtidige kunder, spre kunnskap om det du driver med... eller gi deg en e-postadresse som kan fører fremtidige kunder nedover i salgstrakten med salgs- og markedsautomatisering.
Ikke bygg nettsider for å erstatte personen i resepsjonen... lag nettsider som konverterer potensielle kunder til betalende kunder. Først når det er på plass kan du jobbe med å gjøre den skinnende og pen (men bare hvis det øker sannsynligheten for at målene dine nås...)
Vi lager bare nettsider som forbedrer bunnlinja og som utgjør en forskjell i bedriften. Gjør de ikke det, blir de ikke laget.
Hva får du av oss?
Før vi gjør noe som helst (på nett eller andre steder) må du finne ut hvorfor og skrive ned forventningene.
Derfor starter vi der, vi...
Derfor starter vi der, vi...
1 |
Skriver ned hva nettsidene skal oppnå for bedriften.
|
2 |
Planlegger hvordan nettsidene passer inn i øvrige strategier og hvordan den skal oppnå konkrete mål.
|
3 |
Setter opp verktøy basert på punkt 1 og 2.
|
4 |
Bygger hovedsider.
|
5 |
Bygger undersider og landingssider.
|
6 |
Implementerer verktøy for måling og analyse.
|
Nå har du bygget salgs- og markedstrakter, du har laget dryppkampanjer og fått nettsider som konverterer.
Men for å overbevise på nettsidene trenger du å gi svar på spørsmålene dine fremtidige kunder stiller seg. Det er da god tekst og tilgjengelighet blir viktig.
Men for å overbevise på nettsidene trenger du å gi svar på spørsmålene dine fremtidige kunder stiller seg. Det er da god tekst og tilgjengelighet blir viktig.
Produkter |
Nong & Petters |
® Nong & Petters AS | 2017 | 919187468 MVA.